lördag 22 augusti 2009

Långt och icke läsvärt

Jag var, som ni trogna följeslagare vet, lite nere igår kväll och var därför fast besluten att strunta i krogen och dess alltid lika enformiga händelseförlopp. Med denna starka beslutsamhet ringde jag upp Amanda och sade att "nä vet du vad, jag stannar hemma ikväll". Det gör du inte alls det, svarade hon. Och så blev det.

Det jag minns från igår är att jag vid ett tillfälle står med tre drinkar i händerna och frågar mig själv hur i helvete jag ska kunna dricka ur i alla fall en av dem. Jag minns också att jag blev förtjust i en bok om Berns och att den fick följa med hem. Att damtoan luktade bajs och att Amanda var fullare än vad jag var. Det sistanämnda såg jag till att lägga på minnet, viktigt sånt där.

Det jag däremot inte minns är hur jag kom hem, att jag kom hem, att jag givit förslag till att gå hem med en ny jacka och att jag planerade att gå på Gröna Lund idag, det fick jag reda på genom att det imorse låg ett sms i inkorgen med texten "Hey kul igår :) blir nog ingen grönan idag tyvärr men ska du ut ikväll? Puss". Att han ens tog våra storslagna planer så pass seriöst att han faktiskt smsade det där är ju rätt storslaget i sig.

Over and out
Tyra

1 kommentar:

Anonym sa...

I'm loving it!

(C) MINKO ;)