fredag 18 september 2009

Att leva livet med listor

Jag är virrig, och då menar jag verkligen virrig. Den enda som inte blivit helt galen på min virrighet är min mamma, för hon är värre. Men jag måste säga att det är väldigt jobbigt med vardagen när man är så virrig som jag är, för jag glömmer precis allting! Jag glömmer vad jag ska göra, jag glömmer vad jag gjorde för tre dagar sedan, jag glömmer vad folk sagt (väldigt bra person att berätta hemlisar för dock). Jag glömmer allt.

Så, i ett försök att bekämpa denna glömska har jag börjat bli duktig på att göra listor. Varje kväll innan jag går och lägger mig skriver jag en lista över saker jag ska/behöver göra följande dag. Och med tydliga mål för dagen när jag vaknar så hinner man faktiskt med mycket mer än vad man annars skulle gjort, och kommer ihåg saker man annars skulle glömt. Kommer jag på någonting mer så lägger jag bara på det på listan. Mycket fiffigt och mycket effektivt, måste jag säga!
Så, låt listorna komma in i ditt liv. "I want order!" fra Harry Potter

Obs! Notera mina tanthänder. Mamma säger att det är för att jag är så klok, Tobias säger att det är för att jag är född ful. Då svarade jag att de är i alla fall väldigt praktiska.

Inga kommentarer: