fredag 30 oktober 2009

HAIR in focus

Ikväll var jag på Nöjesguidens smygis-läsning på Marie Leaveu och passade på att samtidigt inviga min nya frippa (skaffad idag, bara timmen innan). Det var stört-mycket folk, bra musik och många vänner men ingen dans. Trevligt, alltså. Nu när jag letar efter en bild för att visa mästerverket (hehe) på mitt huvud så inser jag att jag faktiskt ändrats en hel del det senaste tre kvarts året:
Det här var jag i våras

Nyfiken upptäckare i krogvärldens dimma, icke ont anande  om vad som komma skall. När bilden är tagen var det kanske femte, sjätte gången jag var ute. Jag bar en söt volangkjol tillsammans med en body och inte alltför höga klackar. Sminkningen bestod av mascara, rouge och lätt rosa läppstift. 

En rätt söt och städad tjej, med andra ord.

Det här är jag idag

Stammis. En veteran härdad av nattens och lyckodrickans påhitt. 
Bilden är tagen ikväll, jag har klippt av ca 15 cm guld-hår. Fräsch frisyr, tyckte många. Jag bär en urtvättad vit t-shirt till ett par sammetsleggings. Svarta stövletter till det och en lila-blå kavaj-jacka. Sminkningen är hård mot den ljusa hyn. Mörka ögon, sotade ögon a lá 60tal och markerade vinröda läppar. 

Det är nu jag inte riktigt kan bestämma mig om det har gått rätt eller fel i denna utveckling. Jag tror (vet) att svaret är fel. Men det ända inte mörkret kan släcka är ljuset. Så jag lever än på hoppet om en fantastisk framtid. 


Inga kommentarer: