lördag 3 oktober 2009

Sedvanlig uppdatering

Den stora frågan.. 

Vad har jag gjort idag? 

Ingenting. Men ändå någonting.
Vaknar klockan tio över tio av pappa som klampar in, fullt påklädd, och talar om att han ska ta tillvara på tillfället och klättra, är hemma till fem igen. Ligger kvar i sängen, oförmögen att somna om. Tänker på boken jag läser, hade drömt om boken hela natten. Fortsatt skapa historien. Nej, kunde inte hålla mig. Grabbade tag i boken och började läsa. Och så läste jag, och läste, och läste lite till. Klockan sex lägger jag ner boken, irriterad över min ryggvärk och kurrande mage. Brer, äter mackor, utan att slita blicken från boken.
Nu, är jag på sidan 406 av 473. Snart framme.

Men nu, en välbehövd paus.

2 kommentarer:

Limpy sa...

Vilken bok?

Tyra sa...

Snömannen av Jo Nesbo! GRYMT bra!