lördag 17 oktober 2009

They're all so beautiful, they all smoke





Igår, fick jag för mig att röka. Jag fick en cigarett av Snygg-Markus, tände den inte, gick runt med den i mungipan och kände på känslan att nästan röka. Frågade några närvarande om jag passade i att röka, vissa sa ja, vissa nej. Gud, vill bli sådär sexigt trash som bara en rökare alt. drogmissbrukare kan vara. Min cigarett och jag gick till toaletten, ställde oss framför spegeln och låtsas-rökte. Försökte övertala mig själv om att det såg bra ut. Men nej, fyfan vad fult. Besvikelse. Det blidde inget röka för mig. Kanske en annan gång, i ett annat liv.

2 kommentarer:

Limpy sa...

Det är bara äckligt att röka. Det smakar konstigt i käften och så får man ont i halsen. Min lillasyster lurade mig att röka första gången när jag var 23, ångrar det som fan. Det är så beundransvärt med folk som aldrig någonsin rökt en endast cigg i sitt liv.

Tyra sa...

jag vet jag vet. det roliga är att jag alltid har varit den största antirökaren av dem alla. genom åren har jag brutit cigaretter, gömt paket, hällt peppar i cigaretterna and so on. men nu när i princip ALLA jag känner röker, så har jag liksom fått ta att acceptera det. Och därför känns det inte lika farligt längre. Även om jag fortfarande tycker att röka är detsamma som att betala för sin egen död = totalt idioti. men jag tänkte en cigg eller två till helgen, bara för att kunna ragga söta killar i rökrutan. Fast å andra sidan, så vill jag inte ha nån som röker. Så det är nog bäst såhär, även om jag inte får vara lika sexig som alla moviiestars.