fredag 30 oktober 2009

Positiva Lovisa vol.2

(Klicka här för att läsa Positiva Lovisa vol.1)

Hela denna vecka har Lovisa och jag (halvt) motionerat på Sagas Motion vid Mariatorget då de har "öppet hus" hela höstlovs-veckan. Alltså får du göra allt som finns att göra på ett gym, gratis

Idag är det fredagskväll och jag och Lovisa sitter hemma. Vi har just sett Smala Sussie som gick på fyran, en otroligt sorglig film för att vara en komedi tycker jag. Tanken med kvällen var att jag skulle baka halloweenmuffins till Jasmins halloweenfest imorgon (jag ska vara läskigast av alla!) men efter att ha satt oss i köket insåg vi båda att vi var för trötta och bestämde oss för att sova istället.

Under hela göra-sig-i-ordning-för-natten processen ställer sig Lovisa på vågen, så som hon brukar göra när hon är här (då hon inte har en egen våg hemma, så smart!). Efter att ha ställt sig på den kikar hon ut ur badrummet med halva huvudet och tittar på mig. "Tyra.... jag har aldrig vägt såhär mycket i hela mitt liv . . ."

- tystnad - 

"jag måste redan ha byggt muskler".

Inga kommentarer: