lördag 11 juli 2009

Vi älskar ordet dekadens

Jag gick länge och undrade vad ordet "Dekadens" betyder. Jag frågade flertalet människor och fick alltid olika svar. Ett svar var "det är typ när något är kört", en annan beskrivning löd "jag tror att det betyder typ när något är nergånget, typ stökigt och så" och de allra flesta jag frågade svarade "hm. gud vad svårt, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det."

Nu vet jag vad dekadens betyder. Och har hittat en bild som beskriver exakt vad ordet dekadens innebär:

Dekadens: Förfall (det måste alltså ha varit fint från början), Fördärv och fortskridning till moralisk undergång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag älskar din blogg. Din mix av bilder, klipp och text är grym och du skriver riktigt bra!

/En hemlig beundrare

Tyra sa...

Tack!

(du förstår väl själv att jag är Sjukt nyfiken på vem du är)