fredag 10 juli 2009

Kanske ska börja med "Att få saker gjorda"

Dessa böcker är de böcker jag tagit mig an, läst några sidor av för att sedan ha lagt dem åt sidan med avsikt att "läsa klart senare". Sedan har de smidigt samlats på en hög som idag gjorde sig påmind genom att rasa.

Vi har..
Rad 1
1. "Freakonomics" av Steven D.Levitt & Stepghen J.Dubner
2. "Snabba cash" av Jens Lapidus
- Boken alla talade om. Man bör ju ha läst den.
3. "The Warlock Lord" av Terry Brooks
- Fantasybok på engelska. Sägs vara riktigt bra.
4. "Att vara chef och ledare" av Britt-Mari Mossboda, Mikael Peterson & Inga Rönnholm
- Jag laddar inför framtiden, vad mer kan jag säga?

Rad 2
1. "Populärmusik från Vittula" av Mikael Niemi
2. "Flyga drake" av Khaled Hosseini
- Sett filmen, som är sorglig och blev sugen på att läsa boken som sägs vara mycket bättre än filmen.
3. "Pilgrimsresan" av Paulo Coelho
4. "Kreativitet" av Osho

Rad 3
1. "Ökenblomman återvänder" av Waris Dirie
- Uppföljaren till boken "Ökenblomman", som jag inte läst.
2. "New moon" av Stephenie Meyer
- Uppföljaren till succéboken "Twilight"
3. Körkortsböcker.
- Ett måste om jag och NYC ska bli ett.

Jag undrar när (eller snarare om) dessa böcker blir utlästa.

Inga kommentarer: