fredag 10 juli 2009

The bachelor is dead

Eftersom jag är sjuk så tar jag det rätt lugnt, vilket egentligen borde resultera i mer bloggande, men det gör det inte. Donno why.

Jag vaknade i alla fall imorse av att mamma sticker in huvudet och säger "Tyra! Jag glömde att säga det, men Lennart & Juanita gifter sig idag. Bröllopet börjar om två timmar, ska du med?"

Jag som hatar morgonhets.

Trots denna morgonsurprise övervinner jag min impuls att säga något riktigt elakt och otrevligt för att få sova några extra timmar. Jag hasar mig istället upp ur sängen och slänger på mig en vit, Rom-inspirerad klänning och en blå-vit-randig kavaj över för att tona ner klänningen lite. För man får ju faktiskt inte bära vitt på bröllop, men det gjorde jag ändå.

Lennart, som idag gifte sig med Juanita, är 72 år och hittills ogift. "Den eviga ungkarlen" brukade vi kalla honom. Det är väldigt ovanligt med någon från hans generation att vara ogift så länge, speciellt när man är så social som översociala Lennart faktiskt är.
Bröllopet var jättefint och himlen sprack upp precis lagom till att de vandrade ut ur kyrkan. De fick vädergudarnas välsignelse, hörde jag någon säga. (Ska försöka fixa bilder från bröllopet)

Jag tycker det är få fantastiskt vackert och rogivande att se gamla människor kära. Det sprider livsglädje och hopp om att man faktiskt kan vara lycklig efter 65, tro't eller ej.

Inga kommentarer: