onsdag 15 juli 2009

Wasting my time

Nu, några timmar senare, så har jag lyckats åstadkomma två, eller tre saker:
1. Slösat bort min tid med att titta på film (allt är dock relativt).
Push heter den, bra story. Slutet kunde dock varit bättre. TT+

2. Skickat iväg ett argt mail till Destination Gotland.

3. Bloggat. Istället för det jag borde göra; Packa.

Det var någon som påpekade att det ofta händer mig att jag hamnar i tjafs med bussbolag etc. Och det stämmer faktiskt, det händer mig ofta! Nu handlade det om att jag betalt en extraavgift för att jag skulle kunna boka om / avboka resan ända tills två timmar innan avgång. Jag ringde och ville avboka min båtbuss eftersom Axel, som jag ska åka med, ville ta pendeln och det är trevligare att åka med sällskap. Jahapp, det skulle kosta mig 50kr att avbeställa den säger den vänliga kvinnorösten i telefonen med ett tonläge som säger "jag vet att det är idiotiskt men jag måste säga det för att det är företagets regler". Jag skulle alltså endast få tillbaka 40 av mina betalda 90 kronor. Och det utan extra-avgiften. Så jag ska alltså betala extra för att få betala mer? "Logik", kallar vi det. Svin!


Anyway. Eftersom jag ska åka bort till måndag och antagligen inte kommer att ha så stor tillgång till varken dator eller internet så kan ni få, men fina, läsare ställa vilka frågor ni vill så svarar jag på dem när jag kommer hem. Utom sixten.

Nu: Packa till härlig musik, sen sova. Godnattpuss!

1 kommentar:

Limpy sa...

Vilken är den bästa badplatsen i Stockholm?