fredag 24 juli 2009

Parisa fyller 19

Idag har jag ägnat hela, eller i alla fall halva dagen åt att fixa en överraskningsfest åt allas våran Pärry. Det har ju inte varit det lättaste ska jag säga er.
Efter hundra telefonsamtal och tio gånger så många sms lyckas jag styra upp en middag hos Alex och tårtkalas hos Johanna. Allt utan Parisas vetskap. Äntligen rullar allt på.
Trodde jag, allt rullade på bra tills att jag skulle ta med henne på en "promenad" för att sedan gå upp till Alex för att "hämta en tröja jag glömt". Då får jag via sms reda på att hon:
1. Redan har ätit
2. Tänker ta ett bad (maten är redan i ugnen)
3. Har planerat med några andra att gå ut.



Jag hade inget annat val än att avslöja allt.

Nu står hon i duschen och sjunger "happy birthday to ya" och låter lyckligare än ett barn som just vunnit en årsprenumeration på godis.

Inga kommentarer: