onsdag 3 juni 2009

En "kort" resumé av gårdagen.

Klockan 10.00 kliver jag upp, ser till att vara i tid på vårdcentralen klockan 11.30 för att där mottaga den underbara nyheten att jag är där i god tid, lite mer exakt en vecka tidig till och med.

Bittert knatar jag ut i regnet, köper mig en cheeseburgare som jag äter upp på vägen hem till Lovisa för att inte fullkomligt dö av dysterhet.

Samtalsämnet hemma hos Lovisa handlar mestadels om karlar, dessa karlar!, och under tiden förädlar Lovis tidningens innehåll (se ovan).
Efter några timmars prat rycker det i kroppen på båda oss och..

..vi knatar ner  till centrum i galoscher och köper lågpris-godis + film (29kr) för 100kr. Slöseri? Icke!

Jag föreslog att vi skulle köpa den här underbara SAW-wannabe filmen, "KAW. Don't look up...".
Lovisa höll inte med.

Filmen vi köpte, Nanny Diarys, började hacka precis mot slutet 
(Det står fan skrivet i manus!) och vi försökte säkert börja om och spola fram filmen minst 15 gånger, utan framgång. Vi ger upp men är fortfarande filmsugna så vi åker in till Sergel och ser "Flickvänner från förr". Till filmen köpte vi oss en Hollywood++ meny.

Lovisa hatade filmen, jag älskade den (TTT+/5). Perfekt kärleksfull och töntig, en riktig nobrainer, så som vi gillar det.

Den observanta har nu lagt märke till att min diet under dagen har bestått av : Cheeseburgare, Godis, 1/2 Stor popcorn + 1L läsk.
He he. Som jag brukar säga, jag satsar på Beach 2015!

Inga kommentarer: