fredag 5 juni 2009

Mitt nya partytrick

Plats: Slussen, röda linjens perrong.
Aktör: Äldre man med grön smutsig rock och flera små tofsar i sitt risiga gråa hår.

Alla väntar otåligt på tunnelbanan och det ligger ett surr i luften. Plötsligt tynar surret bort och det blir tyst då vår aktör uppenbarar sig och skriker "Nej för helvete! Nu ska jag ta mitt arma liv och slippa denna grymma värld!!!"
*PANG!

- - Fortsatt tystnad. - -

Tystnaden bryts av ett hysteriskt skratt.

Den som skrattar är jag.


Vad hände då? Tog han livet av sig? Är jag sinnessjuk som skrattar åt det?

Såklart inte. Mannen i fråga trampade allt han hade på en Mer-tetra som skapade ett otroligt ljud då det ekade mot slussens alla väggar. Då han klev på tetran i trappan mellan de olika perrongerna var det bara vi i närheten som egentligen såg vad som hände.