fredag 5 juni 2009

Borde skaffa mig ett anteckningsblock

Den största skillnaden jag märkt sedan jag börjat blogga är att jag tänker mycket mer på hur jag skriver, till och med på msn. Och så har jag börjat notera små händelser på ett helt nytt sätt. Helt plötsligt lägger man märke till saker man annars inte tänkt på. Och kommer ihåg saker man annars tänkt men sedan bara glömt bort.

Som idag, bara på väg hem från Emils (min morbror) utspring, gjorde jag massor av iakttagelser. Och utifrån dem konstateranden. Här är några av dem:

1. Killar ska inte vara fåfänga, det är osexigt.
Sitter på bussen och spanar in värsta snyggingen. Lång, brunett, stor och snygga kläder. Plötsligt reser han sig för att gå av, trodde i alla fall jag. Icke, han reser sig för att gå fram till buss-spegeln och spana in sig själv. Hur jävla osexigt är inte det?! Från en hottie till pottie.

2. Rösta inte på folkpartiet (inte bara pga deras reklam, såklart.)
Deras reklam är hemsk! Hur dåliga marknadsförare kan de fått hjälp av egentligen?
"Ja till europa!" Vem har sagt nej?
Den andra:
"En svensk tant tiger inte i Bryssel!" Bara jag som ser den här gamla haggan med knuten näve i luften stå och gorma framför mig? Och det ska vara något att skylta med? Njaaaaa ..
Go miljöpartiet! (Ja, nu vet ni hur jag röstar på söndag.)

3. Jag är fördomsfull.
Sitter på bussen, där de flesta iakttagelserna äger rum, och hör en man tala om sin son.
"Ja! Han är så duktig, han går ju ut nu med alla mvg, förutom i gympa..." (!) Här, här får jag direkt upp en bild i huvudet på en spinkig, finnig tönt med tjocka glasögon. Typ:

Dock är pojken på bilden lite för snygg, trots allt.

"... till skillnad från mig. Jag hade väl G i allt förutom just gympa. *kluckande skratt*" Och bilden på farsan som var "coolast i plugget" stiger direkt upp i huvudet.

4. Min student är nära!!!!!
Var på min morbrors mottagning, och studenterna sjunger något i stil med "vi har bara 7 dar kvar.. " (Nu tycker ni väl jag är sämst att jag inte kan alla de där ramsorna). Det påminde mig i alla fall om att det är 5 dagar kvar till jag blir går uuuuuuut.

Då kommer denna skönhet äntligen till användning.


(Vill bara lägga till såhär i efterhand att detta är mitt 100e inlägg!)

Inga kommentarer: