onsdag 13 maj 2009

Baka baka liten kaka!

Kände mig så utmattad efter middagen att jag tog 1 timmes långt bad och hade Gio (Giovanna) på linjen hela tiden. Samtalsämne: Livet, åter igen livet och killar.

Uppe ur badet kände jag mig våräcklig och ville bli vårfräsch så jag smorde in mig med olivolja och kände mig ungefär som en insmord dildo. Jessica ropar och frågar om vi ska baka. Självklart, svarade jag.
Lika naturligt som att äta och sova smakade jag naturligtvis på smeten. Och det var helt utan överdrift den godaste jävla smet jag någonsin smakat på. Därför ska jag dela med mig av receptet!

Kärleksmums <3

Kakan
- 175 g margarin
- 3 ägg
- 3 dl socker (elr. råsocker.)
1/2 dl kakao
2 tsk tsk rent vaniljsocker
1 1/2 dl grädde (funkar med mjölk med)
- 5 dl vetemjöl
- 2 tsk bakpulver

Glasyr
150 g smör elr. margarin
7,5 dl florsocker
1 tsk vaniljpulver elr. 3 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
3 msk kallt kaffe
ca 2-3 dl kokosflingor

Gör så här
Smöra och bröa en mindre långpanna. Blanda ströbrödet med kakao för extra kakaosmak.
Smält smöret och låt det svalna medan du vispar samman ägg och socker så det blir pösigt.
Blanda alla torrvarorna i en egen skål. Rör ner torrvaror, mjölk och smöret i ägg- och sockerblandningen.
Slå ner smeten i pannan. Grädda i nedre delen av ugnen i 200-225 grader i 15-20 min. Känn med en sticka/gaffel om kakan är färdig.

Smält smöret till glasyren. Vispa ner alla ingredienser  utom kokosflingorna. När kakan svalnat bred på glasyren jämnt över hela utan och strö över kokosflingorna. Ställt kakan kallt så glasyren stelnar och skär sedan kakan i rutor. 

Recept taget från www.bakakaka.se, men ändrat á la Tyra.

Inga kommentarer: