torsdag 14 maj 2009

Tandläkare = sadistsvin

Då jag en fredagskväll tog en tugga från en gurka åkte min lilla ståltråd, som sitter fast bakom tänderna (ja, jag har haft tandställning), bort. Detta  betydde då bara en sak, tandläkarbesök!

Idag, efter att jag haft min sista lektion och myst i solen en timme, tog jag fyran från Skanstull till Odenplan för att komma till Eastmaninstitutet.
En otrolig omväg men jag tycker det är mysigare att åka buss, och mycket mer spännande! För visst har ni väl tänkt på att det alltid händer saker runt omkring er när ni åker buss?

Ta idag som exempel, en stor frustande kvinna med illröd kappa och grått lockigt hår kliver på bussen och har redan innan hon klev på bestämt sig för att hon ska sitta på handikapps-platsen så att hon åker med ansiktet framåt. I jakt på denna plats blockerar hon gången och stoppar därmed upp hela kön. Hon nästan beordrar en gravid kvinna att hon "för jössenamn kan ta och flytta på sig". 

Jag har aldrig riktigt förstått mig på det där med att vara otrevlig. Chansen att den gravida kvinnan flyttat på sig hade med största sannolikhet mångdubblats om den stora frustande kvinnan med illröd kappa och grått lockigt hår hade förklarat något i stil med att hon mår lite illa om hon sitter bakvänd och snällt bett den gravida kvinnan att flytta på sig. 

Tandläkaren borrade och hade sig. Men jag överlevde.

Inga kommentarer: