måndag 25 maj 2009

Studentmat

Jag nämnde i ett tidigare inlägg hur jag funderat över att skapa en matblogg men sedan insåg att det enda jag skulle kunna blogga om var pasta. Men.. Liiite mat måste jag få blogga om. 
Så här kommer ett super-recept på en maträtt som är super-god, super-billig och super-lättlagad. Aka studentmat.

Du behöver:
Pasta/Spaghetti
Creme Frachie
Fiskfiléer (det mesta funkar)
Lite sallad vid sidan om

Kryddor:
Salt
Peppar
Paprikakrydda
Gurkmeja
Cayennepeppar
Oystersås

Det enda jag kräver av dig är att du köper fisk med MSCs blå märkning (se vänstra hörnet). Varför? Jo vi alla måste värna om miljön.


Ok. Så här gör du:

Sätt på pastavatten.
Skär upp fisken i små bitar.
Stek fisken.
Häll i pastan när vattnet kokar.
Häll i creme fraichen i stekpannan.
(du kan ev. tillsätta lite matlagningsgrädde om du vill ha en såsigare konsistens. eller vatten.) 
Krydda.

Servera och ät. Volia!

Bon apetité! Avnjut en smaskig måltid

1 kommentar:

Limpy sa...

Tack! Det behövs mer enkla fiskrecept i det här hushållet.