torsdag 28 maj 2009

Att bo på landet

Jag känner mig effektiv. Bloggar lite samtidigt som jag sitter i brutal ångest och svarar på 84 frågor inom ämnet Rättskunskap eftersom jag inte gjort ett enda prov under hela kursen. Hehe.

Men! När jag klev av tunnelbanan efter skolan idag så möttes jag av en folkhop. Kommer ut på gatan och möts av ännu fler människor. Det är gatumusik, barnskratt, en doft av brända mandlar och en riktigt härlig atmosfär. Det är marknad!


Hittade de här döläckra coyboyhattarna. Beach'09?

Vart hittade man mig dreglandes? Här såklart...

Men kände att jag skulle va lite dutti och köpte rispuffar doppade i vit choklad. Åt helvete med kinapuffar säger jag efter de här.

Även blomsterbutiken vid mig hade fixat det extra fint.

Jag har lite hatkärlek till mitt bostadsområde, har bara bott här sedan i höstas, hela befolkningen känns lite White trash på något vis. Å andra sidan så har det ett charmigt litet 50-tals centrum med små butiker, allt från hästbutiker till blomsteraffärer och så har vi Presentgrisen (en presentbutik att fynda i). Hela området känns som en småstad på landet. Som det här med en marknad, hur mysigt är inte det?

Inga kommentarer: