måndag 25 maj 2009

Lyckades. Plugga. Lite.

Det vill jag fira med att ge er ett citat ut "Enten - Eller", skrivet av den danske filosofen Jaan Kirkegaard år 1843.

"Flickorna behagar mig icke. Deras skönhet är flyktig som en dröm och som gårdagen när den lider mot sitt slut. Deras trohet - ja, deras trohet! Antingen är de otrogna, det intresserar mig inte längre, eller också är de trogna. Råkade jag på ett sådant exemplar, skulle hon behaga mig på grund av sin sällsynthet, men i långa loppet skulle hon inte behaga mig, ty antingen skulle hon vara trogen livet ut, och då bleve jag själv ett offer för min experimentlusta, eftersom jag då måste stå ut med henne, eller också kom den dag, då hon upphörde att vara det, och då var jag tillbaks i det gamla igen. - - -"

Det är inte lätt mina vänner.

1 kommentar:

Anonym sa...

VARFÖR!?!?!?!