fredag 29 maj 2009

Sommarstockholm

Som sällskap i väntan på Jannes bestämde jag mig för att följa med Emelie & Mathias till The Stray Boys utförsäljning på vikigagatan idag. De har tänkt till så vi är där precis i tid till att de öppnar. I ungefär fem minuter fick vi titta i lugn och ro, sedan hade det droppat in så mycket folk att man knappt kunde röra sig, syret var slut och temperaturen låg på 40+. Jannes gav upp först, tätt därefter jag. Emelie och Mathias var ståndaktiga och lyckades till och med få med sig lite kläder hem.

This is Jannes.

Efter denna utflykt tog jag mig till polisen och hämtade ut mitt nya id. Fy fan säger jag bara. Men kan inte minnas att jag någonsin hört någon som blivit nöjd med sitt pass/id-foto.

Jag satte mig på buss 40 för att åka hem men fick en otrolig lust sätta mig på långholmen, helt sådär i min ensamhet. Så jag hoppade av bussen, knallade upp längst västerbron, svängde ner för trappan, upp på berget och volia. Framme. 

Fixade mig en mysig plats med utsikt över la stada, satte på favoritmusiken och tänkte på allt och inget. 

Efter en stund kände jag mig lite uttråkad, men var ändå väldigt bekväm i min position så jag underhöll mig med att ta kort.





Visst att Sverige suger om vintern. Däremot skulle jag inte vilja bo någon annan stans i hela världen under sommarhalvåret.
Stockholm slår allt!