söndag 17 maj 2009

Lördag blev MELLO och Spyan

Stress Stress Stress var det. Jag var sen som vanligt. Klockan 9, då Mello (Melodifestivalen) egentligen börjar, lyckas min ända lämna hemmet.
På tunnelbanan börjar fyra halvpunkare prata med mig och jag tycker för en gångs skull att det är rätt trevligt och mysigt med fulla tunnelbanemänniskor. De var härliga.
Jag sneglar hela tiden, mycket suktad, mot den ena punkarens chokladkaka, och tror ni inte den underbara jäveln ger mig en helt oöppnad daim-marabou-kaka! Och en rulle Laktrisal med anledningen att jag var söt. Underbara halvpunkare!

Väl framme vid medis svänger jag förbi Videokedjan och köper Indian Ostpopcorn (Brulat underskattade!) men när jag kommer fram blir det besvikelse. Giovanna ville ju ha Ostbågar!

Väl framme och Mello igång

Alla sitter helt fokuserade och ljudnivån var på öron-trumme-briste-gränsen.
Jag tycker att Sverige var duktiga, men Malena var inte utstickande på det viset att man la låten på minnet. Men Portugal var ju alldeles för söta! Speciellt han lille..

Norrmannen då, Alexander Rybak, hans låt älskade jag. Har redan lagt till den på min Spotifylista. Men jag kan nog inte hålla med om att han är så snygg, söt fine, men det var mer  småsaker jag föll för hos honom som den trasiga fiolstråken.
Dansarna däremot, mmmmmm.. 


Efter Mello kom Hotshot 2, och hur underbar är inte den filmen? Skrattade konstant!

Klockan var väl runt två då jag åker in och möter min vän RobertSpybar. Duktig flicka som jag är så drack jag vatten hela kvällen. Roberts vän Stefan fyllde år så det var honom de firade. Trevligt var vad det var.

Den här underbara affischen hittade jag utanför Coop på vägen hem.

2 kommentarer:

FabioK sa...

han är från belarus samma som jag då!

Tyra sa...

DET ska jag lägga på minnet!