torsdag 28 maj 2009

Efter regnet kommer solsken!

Rubriken är ett allmänt känt uttryck som jag själv peppar mina vänner med när de är nere. Men, aldrig förr har jag känt innebörden så betydelsefull och realistisk som idag. Efter regnet kommer verkligen solsken!

För att klargöra för er är alltså den 29e, imorgon, dagen D. Dagen då alla betyg sätts för att sedan aldrig kunna ändras eller redigeras igen, någonsin. Detta betyder i sin tur att idag är en dag full med betygsamtal.

Jag hade tidigare missat mitt betygsamtal med Claudia, min projekthandleadre, inte bara en utan två gånger. Så jag kände att det var dags att jag tog emot kulan. Det skulle svida, men det var tvunget. 
Jag går in i rummet där hon sitter med nedstämt huvud och beredd på ett långt tal om hur viktigt det är att lämna in allting i tid och att man måste göra alla uppgifter. Vad tror ni jag fick höra?
Tanten, som jag numera älskar, nej går inte.. blir "gillar", talar om för mig hur fantastiskt mitt arbete är och hur bra jag jobbat med precis allting. Jag bara gapar. Sen sänker hon rösten. Lätt nedstämt så börjar hon prata om vad den andra läraren sagt.Hhon var visst inte lika impad. "Fan, nu har hon sågat mig" tänker jag. Bomben släpps. Av henne fick jag "bara" VG+. Staaackars mig som fick MVG i slutbetyg!!!!!! Jag som var beredd på ett G. För mitt projektarbete jag gjorde över en helg (började fredag, inlämning måndag).

Hela vägen skuttar jag hem (efter att ha sprungit runt i skolan, hoppat upp & ner, skrikit iiih iiih iiih WAAAAHHH och snurrat runt runt runt på en stol) och totalt svävar på moln. Känslan är fantastisk och påminner om den när du är kär! Bubbel, pirr och sprudlande.

4 kommentarer:

Inez sa...

GRATTIS ÄLSKLINGEN TILL MVG!!!!!!!!!!!!!!!!! :D <3 / Inez

Tyra sa...

TACK SÖTNOS! :D <3!

Parisa sa...

Åh jag kommer ihåg hur stressad du var. Grattis!

Tyra sa...

Tack love! Så skönt nu. Man kan bara bocka av det ena ämnet efter det andra. Där kan vi tala om befrielsekänsla!