lördag 30 maj 2009

Huvudet står stilla

Klockan är kvart över två och jag kom nyss innanför dörren, utan att ens ha festat det minsta!
Satsade allt igår så idag var krafterna slut och jag har varit helt sänkt hela dagen. Vaknade vid ett för att ligga kvar som en döing till klockan fyra. Lyckades därefter, med stor kraftansträngning, att dusch-bada och göra mig fräsch för att sedan ta mig till min morbror och hans sambo för lite mat. Vi grillade och maten blev grymt god! Det bästa jag ätit på länge faktiskt, färskpotatisen var så god att jag lika gärna kunnat äta den precis som den var, bara den.

Tre påfyllningar efterrätt (gräddglass med hallon, jordgubbar och chokladdoppade jordgubbar) och några timmars dötid i soffan mötte jag min kära vän la Paris som jag brukar kalla henne . Så himla fin och härlig tjej den där Parisa. Vi struttade runt hela söder, gick från Medis till Mariatorget och därifrån vidare upp på Skinnaviksberget (inte säker på att man stavar det så, men whatever.) där vi satte oss för att mysa lite. Fick flashbacks från högstadiet av några skråliga gäng som satt lite längre bort, vilka tider det var va!

Någonstans där mellan Medis och Maria så går vi förbi ett hotell, men la ingen större notis på det, det vi däremot lade märke till var ett plötsligt "uääähhh". Jag kände några lätta droppar nudda baksidan av vaden och vi vänder oss om för att inse att en tjej (avgjorde det på hennes "tonläge" i sitt uääähh) just spytt två meter bakom oss från tredje våningen på hotellet. Vi skrattar lite lätt förvånade och inser strax att om vi gått där två sekunder senare så hade vi fått oss en varsin pizzamössa på huvudet. Inget att föredra en lördagskväll, eller någon annan kväll heller för den delen.

Nu ska jag slagga fett. Hoppas ni är ute och röjer stan å mina vägnar. Ni vet att det är vad jag förväntar mig av er. Bouenasera amigos/amigas.

Inga kommentarer: