måndag 25 maj 2009

Polis polis potatisgris kan va bra att ha

Var vid kronobergshäktet idag och skaffade mig ett nytt Id, så  att jag slipper ränna runt med passet överallt. Id-fotot blev helt okej.
Hade tidigare i veckan fått hem ett hittegodskvitto där det stog att Polisen fått in en Brun väska och en läderplånbok. Eftersom hittegods låg så nära knallade jag över dit för meddela att väskan inte var min eftersom den jag vart av med var Blå.
En äldre herre med högt hårfäste och polisdress satt i luckan och envisades med att hämta fram väskan från hittegodskvittot ändå.
"Fan, hoppas det inte är en snygg väska. Då kommer jag ångra mig för att jag sa att den inte var min.." tänker jag för mig själv. Även om jag aldrig skulle göra något sånt.. He he he.

Tro det eller ej men väskan han kom med är visserligen snygg, men inte alls brun. Väskan han kom med är blå och är min! YIPPIE!

Dock var den länsad på allt av värde. Men sådant går alltid att fixa nytt, tröstar jag mig med.
Den hade blivit upphittad på söder så lusarna hade väl tagit vad de ville ha sedan bara slängt iväg den. Svin. Det jag verkligen tröstar mig med att det är en idiot som tagit den, men en annan mycket snäll människa som tagit sin tid att lämna in den. Det finns hopp.

Efter de glada nyheterna åkte jag till doktor doktor i solna för att ta reda på om jag hade cancer (har en leverfläck som ändrat färg). Det hade jag inte. Så det var ju ännu en glad nyhet! Eller en icke-dålig nyhet. Beror på hur man ser på det.

Firade med en sallad och lite shopping med mamma. Caféet hade inte snålat med räkorna, sånt gillar vi verkligen.

2 kommentarer:

Parisa sa...

Åh, grattis till väskan!

Tyra sa...

Tack. jag blev jätteförvånad och jätteglad. Jessica blev nog mest glad. De hade tagit en ögonbrynsborste också men lämnat resten av sminket. Nån var väl missnöjd med sina ögonbryn.